12 Ocak 2018 Cuma

Bulantı - Jean-Paul Sarte

Herkese merhabalar :)

Jean-Paul Sarte'nin Bulantı'sı benim kış okuma hedeflerimden biriydi ve kısa sürede bitti. Geçen hafta cumartesi "Felsefe ve Hayat" adlı bir söyleşiye gittim ve Muğla Üniversitesinden gelen konuşmacı profesör birkaç kere bu kitaba değindi. Ben o zaman kitabın başlarındaydım ve bu söyleşinin tam bana hitabettiğini düşündüm ve yer bulamayıp merdivenlere otursam da sonuna kadar ilgiyle dinledim. 


Son zamanlarda çok hafif kitaplar okuyordum ve ağır okunacak, beni biraz düşündürecek bir kitaba hazırlamıştım kendimi. O konuda biraz yanılmışım Bulantı rahat okunuyor ve akıcı bir dille yazılmış. Romanda yazar birinci tekil şahıs kullanarak kendi günlüğünü tutar gibi yazmış. Günlük şeklinde olunca da okumak kolaylaşıyor. Kahramanımız 30 yaşlarında işe gidip gelmeyen, sadece günün belli bir saatinde roman yazmak için çalışan bir adam. Dolayısıyla hayatı yavaş geçiyor ve bu da varoluşunu sorgulamaya itiyor. Hayatının monotonluğu ve durağanlığı O'nu sıkmış ve hayattan ve insanlardan tiksinti duymaya başlamış. Bizi küçük zevkler olarak mutlu eden şeyler onun için bulantı sebebi... Yaşamda kendisini fazlalık olarak görüyor dolayısıyla bu tiksinti kendisine de yöneliyor. Belki ben böyle anlatınca içiniz sıkıldı ama yazar o kadar ustaca yazmış ki, belki depresif sayılabilecek bu düşünceleri bence bir nebze çoşkulu aktarmış. Ben içim sıkılmadan merakla okudum. Hatta bazen zamanın yavaş geçmesi ve varolmanın ağır devinimi hepimizin yaşadığı, hissettiği şeyler. Kahramanımız da durağan biri sayılmaz devamlı farklı olaylar ve kişilerle karşı karşıya kalıyor. Gözlemlerini ve felsefesini her olayda ortaya koyuyor ve ilgiyle okunuyor.

9 yorum:

  1. Konusu ilgimiş canım.Son günlerde bende ağar bir kitap okumak istiyorum. Kişisel gelişim üzerine bakınıyorum.Alınca mutlaka sanada yazarım.
    Sevgiler canım 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tip bir kitap okuyunca kendimi donanımlı hissettim ☺Birçok arkadaşımla da tartışabiliyorum bu kitabı. Senin seçeceğin kitabı da merak ettim doğrusu, bekliyorum yazmani canım☺ Sevgiler 😘

      Sil
  2. Açıkçası kitabın kapağını görünce benim bir içim daralmıştı:) Yok ben bunu okuyamam demiştim ama şimdi sizin anlatımınız bakış açımı değiştirdi diyebilirim. Hatta merak bile ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitabın kapağı fena gerçekten 😀 Biraz beni düşünmeye sevkeden birşeyler okuyayım istedim. Kitapçıda görürseniz bir göz atın isterseniz. Benim gittiğim dnr da girişte, popüler ve indirimli kitaplar arasında yer alıyordu ☺

      Sil
  3. Farklı ve güzel bir kitaba benziyor. Denk geldiğimde bir bakacağım ;)
    Yorumuna sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bunun üstüne yeniyıl çekilişinden kazandığım kişisel gelişim kitabını okuyacağım, sonrasında da ihtiyaç oluyor biraz zaten 😀

      Sil
  4. Bu kitapla ilgili genellikle "ağır, sıkıcı, yarım bıraktım, bitiremedim, bunaltı geldi" gibi yorumlar okuyorum. Ama ben sıkılmadan kısa sürede bitirmiştim. Demek benim gibi sıkılmadan okuyanlar da var bu kitabı.

    YanıtlaSil
  5. Kitabın günlük olarak kurgulanması okumayı inanılmaz kolaylaştırmış aslında. Yoksa o günlüğün içindeki hayat sorgulamaları bu kadar anlaşılabilir şekilde anlatılamazdı sanırım.

    Evet okuduğumuz kitapları tanımadığımız insanların okuduğunu da görmek gerçek mutluluk sebebi. :)

    YanıtlaSil
  6. Sarte'nin en azından bir kitabını okumam lazım diyordum. Henüz okuyamadım ama. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil