9 Kasım 2022 Çarşamba

Dahiler Sınıfı: Newton Fizik Sihirbazı - Jocopo Olivieri kitap yorumu

Öncelikle kitabın miniklere hitap ettiğini belirteyim, sanırım 10 yaş için en uygun. Ancak içeriği her yaş grubunun ilgisini çekebilecek cinsten. Newton'un bilinmeyen yönlerini anlatıyor diyebiliriz. Nasıl bir ailede büyüdüğünü, karakterini, okul yıllarını ve sonrasını, yani hayatını. Ben şahsen keşfettiği fizik yasaları hariç hakkında fazla birşey bilmiyordum.


İçine kapanık, çalışırken çevresinde sadece kedilerin olmasına müsaade eden kırılgan bir insanmış Newton. Çoğu buluşunu bilime olan merakından yapıp yayınlamıyormuş bile. Ancak adım adım ilerleyerek Cambridge'de profesör olmuş. Tesadüf eseri başka bir bilim adamı da aynı buluşu yapıp yayınlayınca, bu buluşun kendisinin olduğunu ispat etmeye girişiyormuş. Ayrıca kendisini takip eden meslektaşlarının zoruyla makalelerini yazmış ve bir kitap yayınlamış. Kraliçe Newton'un yeteneklerini O'na şövalye ünvanı vererek ödüllendirmiş.

Daha başka farklı özelliklerini de kitapta bulabilirsiniz. Sevgiler 💙

9 yorum:

  1. İlginçmiş, hayatını ben de bilmiyordum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça ilginç bir kişilik, ileri yaşlarında daha da aksileşmiş ama buluşları sayesinde hep iyi yerlere gelmiş :)

      Sil
  2. Öğrencilerimde görmüştüm bu kitabı. Sanırım bir seri ve farklı farklı bilim insanları anlatılıyor.

    YanıtlaSil
  3. Hayatını bilmiyorum. Severim böyle kitapları, güzel bir kitaba benziyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir kitap, bir bilim adamının hayatı hakkında bilgi edinmek hoşuma gitti :)

      Sil
  4. Ne güzelmiş. Tam benim kuzuya göre. Çok teşekkürler Işın. Sevgiler selamlar 🤗🤚

    YanıtlaSil