17 Ekim 2022 Pazartesi

Olağanüstü bir gece - Stefan Zweig kitap yorumu

Kitap Baron Fredrich M. von R.'nin hikayesini anlatıyor. 36 yaşındaki Baron'a ailesinden yüklü bir miras kalır ve çalışmadan, sadece Viyana'nın seçkin çevrelerinde beyefendi rolünü üstlenerek boy göstermektedir. Viyana'nın zengin kültürel etkinliklerinden de faydalanıp, yeni çıkan kitapları okumaktadır. 


Hayatından memnun görünmektedir ancak duyguları adeta yok olmuş gibidir. Kendini toplumdan soyutladığı hayatında adeta hissizleşmiştir. 

Bir gün gittiği bir at yarışında, kuponlarını düşüren bir adamın bir kuponunu ayağıyla saklar, sırf adama gıcık olduğu için yapar bu hareketi, adeta hisleri geri gelmiştir. Bu kupon at yarışını kazanınca, hak etmediği bir para alır. Bu O'nu öylesine rahatsız eder ki, bu parayı elinden çıkarmak için çareler arar.

Kitapta duyarsızlaşmış ve rutin hayatın içinde hissizleşmiş bir adamın uyanışını okuyoruz. Duyuları uyanıp yaşama karşı ilgisi artınca bir gece içinde kendi yaşantısına göre delilik sayılabilecek şeyler yapar. Fakat o geceden sonra yaşama sevincine kavuşur.

 Kitabı fazla spoiler vermeden anlatabildiğimi umuyorum, bu yüzden alıntıları da es geçiyorum.  Sevgiler 💗

10 yorum:

  1. Ben çok aydınlatıcı bir tanıtım olmuş, karakteri merak ettim, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Stefan Zweıg en sevdiğim yazarlardan, kitaplarını okurken çok keyif alıyorum. Olağanüstü Bir Gece kitabı da en sevdiklerimden, ben de bloğumda yazmıştım:))) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen okumuşumdur ama tekrar okuyayım yorumunu :)

      Sil
  3. Severek okumuştum ben de :) bir gecede dibi görüp sonra aydınlığa ulaşmak büyük lütuf:) Baron pek bi şanslıydı.

    YanıtlaSil
  4. Yazardan okuduğum ve beğenmediğim nadir kitaplardan biri. Diğer kitaplarına göre başarısız bulmuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitaplarına göre olaylar daha normal gelişiyor bana göre, diğerleri daha çok çarpıcıydı sanki ama ben beğendim

      Sil
  5. zweig sırayla okuyom ben deee :) hafif kitapları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ara ara okuyarak bitireceğim sonunda hepsini galiba :)

      Sil