20 Haziran 2022 Pazartesi

Top Gun Maverick film yorumu

Araştırdım da Top Gun'un ilk filmi 1986'da vizyona girmiş. Ben o zaman çok küçüktüm ama ortaokula gelene kadar film popülerliğini korumuştu ve birkaç defa izlemiştim. O zaman video kaset kiralayıp evde izliyorduk :) Maverick'i izlemeden onu tekrar izlemek aklımdan geçiyordu ama geçmişte özellikle Take my breath away şarkısının klibinde filmden kesitleri defalarca izlediğim için vazgeçtim. 


Geçmişe pek özlem duymadığım için eski bir filmin devamı bana önceleri çok cazip gelmedi. Ancak arkadaş çevremden filmin çok beğenildiğini duydum ve onlar da izleyince uygun bir zamanda izledim. Bazı klişeleri olsa da bir noktadan sonra film beni heyecanlandırdı. Pete Mitchel Amerikan hava üssünde ileri teknoloji aşırı hızlı bir jet uçağının deneme sürüşünü yaparken kendini ve uçağı fazla zorlar ve bilinmeyen bir ülkeye iniş yapar veya uçağı düşürüyor mu orası net değil. Çalıştığı yerden ayrılması istenir, emekli edilmesi an meselesidir ancak askeri eğitim gördüğü hava üssünde yüksek mevkilere gelmiş bir arkadaşı tarafından Top Gun'a geri çağırılır. Burada gizli bir görev için yeni mezun ve en iyi olarak seçilmiş askeri pilotları eğitmesi istenir. Yıllar önce Top Gun'da birlikte görev yaptığı can yoldaşını bir hatası yüzünden kaybetmiştir. Hem bizzat uçaklarda kaptanlık yaptığı için şimdi eğitmenlik yapmak hem de kaybettiği ve kardeşi gibi gördüğü arkadaşının oğlunu başarılması neredeyse imkansız bu göreve atamak düşüncesi O'nu çok zorlayacaktır... 

Film uzun süredir vizyonda, gösterimden kalkmadan izlemenizi tavsiye ederim, sevgiler 💙

2 yorum:

  1. Ben eski filmi daha geçen sene izledim. Bu film hiç ilgimi çekmiyordu ama o kadar beğenildi ki meraklandım. Seyirci rekoru kırıyor. Eğer vakit bulabilirsem gideyim, sinemada izlemek keyifli olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinemada izlediğim neredeyse her film tad veriyor bana. Evde izleyince hoşlanmayabiliyorum, çok fark var :)

      Sil