10 Haziran 2022 Cuma

İmplant günü ve diğer şeyler

 Bugün implant yaptırdım, henüz 1-2 saat oldu ağrı devam ediyor. Güzel tarafı ise devamlı dondurma yiyor olmanız, ağrıya iyi geliyor. Bu ikinci implantım, geçen sefer yaptırdığımda ağrı kısa sürede azalmıştı, yine öyle olur diye umuyorum. 

 Devam ettiğim seramik kursu kapandı. Ben bir süredir devam edemiyordum zaten, boyun fıtığı oldum. Yaptığım hemen her aktivite bu hastalığı kötü etkilecek cinsten: bilgisayar başında çalışmak, kitap okumak, seramik yapmak, telefona bakmak... Dikkat ederseniz hemen her işi yaparken boynunuzu eğdiğinizi farkedersiniz. Bunları yapmayı bıraktığınızda da hemen hemen hiçbirşey yapamadığınızı görürsünüz ki bu çok kötü birşey.. Kolunuz ağrıdığı için de yapamadığınız şeyler daha da artıyor. İğne olarak çözdüm diye düşünüyorum, umarım kalıcı olarak iyileşmiştir.

Sağlığıma kavuştuğumda tüm yaptığım işlere geri döndüm tabi ve yeni bir seramik kursu araştırmaya başladım, birkaç atölye gezdim karar vermeden önce sonunda samimi bir arkadaşımın arkadaşının atölyesinde karar kıldım.O'da eylül ayında İstanbul'a taşınacakmış ama yaz boyunca yeni atölyeyi deneyimleyeceğim. Bu hoca aslında heykel sanatçısı, devam ettiğim süre içerisinde O'ndan farklı teknikler öğreneceğim diye seviniyorum. 

Bu ara yeni kanepe tarifleri denedim. Aslında fikir yıllar önce Slovakya'dan aldığım bayraklı kürdanları mutfak çekmecesinde görünce aklıma geldi. Patlıcanlı Kabaklı, Füme etli ve Ton balıklı olarak üç tarif buldum. İlk ikisi daha güzel oldu. Tariflerini ben vereyim çünkü yazılanı biraz değiştirdim:

Patlıcanlı kabaklı kanepe: Patlıcan, kabak, yeşil ve kapya biberi küçük küpler halinde doğrayıp yağda kızartın. İstediğiniz kadar, bana yarım patlıcan ve kabak yetti, biraz da biber. Küçük bir kasede yoğurdun katı kısmından sarımsaklı yoğurt hazırlayın. Başka bir kasede ikişer tatlı kaşığı da domates ve biber salçasını karıştırın.

Ben iki kat tahıllı tost ekmeği kullandım. Kare olacak şekilde 9 parçaya kesin. Herbirine salça sonra yoğurt sürüp sebzeleri  üzerine oturtup kürdan saplayın.

Füme etli; labne, mayonez, marul, et dilimi, çeri domatesi sırasıyla konularak yapılıyor. Ben fotoğraf çekmedim ama benzer bir fotoğraf buldum.

Hafta sonunuz güzel geçsin, sevgiler 💙

2 yorum:

  1. Geçmiş olsun. Umarım şimdi daha iyisindir. İnsanın diş sorunları bir türlü bitmiyor. Birini yaptırıyorsun, başka biri sorun çıkarıyor. Bu sene ben de hiç gitmediğim kadar dişçiye gittim. İnşallah yakın zamanda yolum düşmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şule, bloğum yorumları onaylamadan yayınlamama moduna geçmiş haberim olmadan nasıl olduysa, yayınlamam gerektiğini yeni anladım :) Dişim iyi şimdi ama stresli bir dönemimdi dişlerimi sıktığım için geç iyileşti. Diş çektirme, implant sonrası iyileşme süreçlerinde magnezyum takviyesi iyi geliyormuş. Yeni öğrendim ve işe yaradı haberin olsun :)

      Sil