2 Ekim 2020 Cuma

Saklı gerçeklerin gölgesinde - Sir Artur Conan Doyle

Merhaba arkadaşlar, bu ara yine devamlı dişçideyim, en son 20lik dişimi çektirdim. Hala çekildiği yerin ağrısı geçmedi ve sırada implant yapımı var, tabii iki hafta kadar sonra. Dişimle ilgili yapılan müdahaleler beni gerçekten çok rahatsız ediyor, ağrı çekmek çok yıpratıcı birşey...

Neyse biraz da güzel şeylerden bahsedeyim, geçen pazar Antalya'ya yakın bir yaylada 17 km.lik keyifli bir doğa yürüyüşü yaptım. Bunu fotoğraflarla birlikte ayrı bir yazı olarak yazmak istiyorum ama şimdi kitap yorumuna geçeyim...

Tahmin edebileceğiniz üzere bu bir Sherlock Holmes kitabı, Yakamoz yayınlarından kokulu bir kitap. Kitabı okurken gelen kokunun Sherlock Holmes'un parfümü olduğunu hayal edebilirsiniz :D


Kitap üç ayrı hikayeden oluşuyor:

* Baskerville Köpeği
* Asil Bekar
* Bakır renkli kayın ağaçları

Aslında ben bu üç hikayeyi de daha önce başka isimle basılmış Sherlock Holmes kitaplarında okumuştum. Kitabı almadan önce İçindekiler kısmına baksaydım farkedecekmişim ama yine de pişman olmadım. Çünkü hikayelerin bir kısmını unutmuştum. Baskerville Köpeği'nde suçluyu bilmeme rağmen olay örgüsünü tamamen unutmuşum, tekrar okumak hoşuma gitti ve zaten en uzun öykü de oydu.

Kitabın neredeyse tamamını Baskerville Köpeği oluşturuyordu ve en sevdiğim hikaye oldu. Zaten çok ünlü ve eminim çoğunuz duymuş ya da okumuşsunuzdur. Diğerleri o kadar kısaydı ki başlamamla bitmeleri bir oldu. Konulara değinmek istemiyorum hikayelerin uyandırdığı merak orada saklı çünkü, tadını kaçırmak istemiyorum. 

Sherlock Holmes'u bir de kokulu kitaplarla okuyun, bölüm aralarında da resim baskısı var, ben kitabı Metro'dan aldım. Yakamoz yayınlarının farklı isimlerde birçok Sherlock Holmes seçkisi var, kitabın adını duymamış olabilirsiniz ama maceraları okumuş olabilirsiniz, içindekilere bakmadan almayın derim:)

4 yorum:

  1. Dişiniz için geçmiş olsun diyorum. Salgından dolayı devlet hastanesinin diş bölümü kapalıydı. Haftalarca diş ağrısından kıvrandım. Hatta kıvrandık diyeyim. Zira birçok kişi ağrı çekiyordu. Diş ağrısı salgını vardı âdeta. Nihayet açıldı ve iki hafta arayla iki dişimden kurtuldum. Beynimde hissettim acıyı iltihaplıyken. Bu dayanılması güç ağrıyı çekenlere acil şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Sherlock Holmes ve Stefan Zweig kitaplarının o kadar çok baskısı var ki farkında olmadan aynı kitabı alıp okuyabiliyorsun.

    Yürüyüşü bir firmayla mı gerçekleştirdin kendin mi gittin? Ben birkaç ay önce ilk kez doğa yürüyüşüne katıldım. Hayalimde saatlerce yürüyeceğim bir tur vardı ama bütün gün toplam 2.5 saat yürüdük. Onun dışında piknik gibi insanlar oturdu, yemek yedi, uyudu. Hayal kırıklığına uğradım. Gerçi benim az yürüdük dediğim gün bazıları çok yorulduk diye şikayet etti ama doğa yürüyüşüne gidiyorsam daha çok yürümek isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyüşe bir tur şirketiyle gittim ama grup lideri arkadaş dağcılık ve uzun yürüyüşlere ağırlık veriyor. Senin gittiğin gibi gezme amaçlı turlar da var ☺️

      Sil