4 Ekim 2020 Pazar

Kitap alıntıları ve geçen hafta Pazar günü yaptığım bir geziden kareler

Herkese iyi pazarlar, dün yeni bir kitaba başladım; Beyaz Zambaklar Ülkesinde... Kitabı birkaç ay önce almıştım, araya bir sürü kitap girdi, bitirdiğim kitabımı kütüphaneye yerleştirirken "şimdi ne okuyabilirim..." diye bakınıyordum ve bu kitabın vaktinin geldiğini hissettim. Bu kitabı okumaya başladığı andan itibaren hayran kalan Mustafa Kemal Atatürk, eserin okulların müfredatına konmasını istemiştir.

Altınyaka-Gödene yaylası Antalya

Kitaba başlar başlamaz altını çizdiğim yerler o kadar çok oldu ki, bitmesini beklesem yorum yazısı sayfalar sürecekti. Böylelikle adım adım gitmeye karar verdim, bu kitabın ve doğanın güzelliklerini kısa kısa paylaşacağım sizinle :)


"Yeni zaman, yeni şarkıları doğurur." Nesiller her zaman değişir ve yenilenir. Yeni nesiller beraberinde yeni anlayışlar, yeni emeller ve istekler getirir. Ve bu yeni nesillere çoktan geçerliliğini yitirmiş yönetim uygulamalarını zorla kabul ettirmeye çalışmak boşunadır. Yeni neslin hayatının merkezine sağlam, adil ve makul bir devlet yönetiminin temelleri atılmalıdır."


"Antik Roma'nın, Felipe'nin, Alba Dükü'nün, yüce İspanya tahtının, XIV ve XV. Louis'lerin, Rusya'nın trajedisi Romanov'ların, Almanya'da Hohenzollern'lerin, Avusturya'da Habsburg'ların acıklı kaderleri tarihe kazınmış ateşten birer yazıdırlar: Mene, Tekel, Peres. Tüm bunları dikkate alın! Kendi dertleriniz ve uğraşlarınız içinde solucanlar gibi debelenmeyin! Devletinizin temellerinin nasıl güçlendirileceği üzerine kafa yorun. Halkınızın yeni ve ileri eğitimini nasıl sağlayacağınızı düşünün.


"Yöneticiler, iyi veya kötü de olsalar, kahraman veya zalim de olsalar kendi halklarının birer parçasıdırlar. Milletlerinin ruhunu yansıtırlar. Kendi milletlerinin birer ürünüdürler. Halk nasılsa onlar da öyledir. Her halk hak ettiği şekilde yönetilir."


"Kahramanlar kitleleri yakar ve canlandırır. Fakat bunu kendi halkından elde ettiği ateşle yapar. 

Elinize bir büyüteç alın. Büyüteç, kızgın güneş ışınlarını biraraya toplayabilmek için özel olarak yapılmıştır. Bunun sayesinde binlerce kızgın güneş ışını tek bir odakta buluşup parlak bir nokta oluşturur. Bu parlak nokta ağacı, taşı ve demiri bile yakabilir.

Toplumun içinden çıkan her büyük insan, yakıcı bir büyüteç gibidir. Milletinin bütün gücünü ve dehasını kendi şahsında toplar; kendi halkına ve başka halklardan binlerce insana ilham kaynağı olur. Fakat hava kapalıysa ve atmosferde güneş ışınları yoksa bu büyüteç ne kar yığınlarını eritebilir, ne de bir damla suyu ısıtabilir."

3 yorum: