29 Temmuz 2018 Pazar

Elmalı Avusturya Böreği

Sauna odası kıvamında bir hava var Antalya'da, klimalı odalarda kendimizi rahatlatmaya çalışıyoruz. Deniz suyu artık ılıklaşmaya başladı ve serinlemek için tam anlamıyla işe yaramıyor, en güzeli Köprülü Kanyon'da rafting yılın bu zamanında. Köprü Çay'ın buz gibi sularına girmek harika hissettiriyor, diriltiyor insanı, sıcakların tek çaresi şu ara. Üstelik adrenalini yüksek bir spor yapmış oluyorsunuz aynı zamanda, eğlence garanti :)

Ben bu aktiviteyi geçen hafta yaptığım için bu haftasonu evdeyim. Dün eski bir defterimi karıştırırken iyi bir tarif buldum. Hani eski yıllara ait ajandalarınızı saklarsınız, yazdığınız hemen herşey güncelliğini yitirmiştir ya işte öyle bir defter. Tarifleri nereden yazdığımı unuttum ama bu tarif o yıllardan beri yapayım diye aklımdaydı (6-7 sene kadar öncesi)

Bugün tarifi denedim ve harika oldu, üstelik yapması da çok zevkli. İki dilimi kahveyle birlikte afiyetle yedim hemen, benim gibi fazla şeker almak istemeyenler için de ideal. Yanında vanilyalı dondurma ile de sunabilirsiniz. Lafı daha fazla uzatmadan tarife geçeyim :)


3 su b. un (ben 2 su b beyaz, 1 su b tam buğday unu kullandım)
6 çorba k. tereyağı (yumuşak veya yarısını eritip kullanın)
1 adet yumurta
1 çay b. su - azar azar eklenecek
1 çay k.tuz

Harç:
2 adet küçük elma
1 çay b. kuru üzüm
1 çorba k. toz şeker
1 çorba k. limon suyu
1 tatlı k. tarçın
2 çorba k. erimiş tereyağı
1 su b. küçük doğranmış ceviz içi

Üzerine: Pudra şekeri

Un, tereyağı, tuz ve yumurtayı yoğurun. Azar azar suyu ekleyerek elinize yapışmayan bir hamur hazırlayın. Hamurunuzu 30 dk dinlendirin (Bu esnada harcı hazırlayabilirsiniz). Hamuru 2 eşit parçaya bölün ve yufka şeklinde açıp üzerine yağ sürün (ben zeytinyağı sürdüm, orjinalinde tereyağı). Diğer hamuru da aynı şekilde açarak ilk yufkanın üzerine koyun. Elmalı harcı yufkanın üzerine koyun ve rulo şeklinde sararak yağlanmış tepsiye yerleştirin. Ben mini fırın kullandım, köşegen olarak tepsiye sığdı. Üzerine yağ sürün (yine ben zeytinyağı sürdüm ama orijinali tereyağı). 170 derecede altın rengini alana kadar pişirin. (Benimkinin sadece altı altın rengi oldu, bir süre sadece üst çalıştırmama rağmen) Buram buram koku saçılıyor zaten, piştiğini anlıyorsunuz. Pudra şekeri serperek servis yapın.

Harcın hazırlanışı: Elmaların kabuklarını soyun ve küp şeklinde doğrayın. Limon suyu ve diğer malzemelerle harmanlayın.

Benim elmalarım büyüktü o yüzden harcın neredeyse yarısı arttı. Bir büyük elma da kullanabilirsiniz. Ben böreğimin yanına ayrıca harçtan koyarak servis yaptım.

Afiyet olsun :)

4 yorum:

  1. Elmalı börek hiç duymamıştım. Denemek lazım .Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de duymamıştım ama Avusturya'da popüler olmalı :))

      Sil
  2. :)) ah bu elmalı strudel'le ilgili bir anım var anlatmadan geçemeyeceğim:))) bir gün ben ortaokuldayken yani 20 küsur sene önce bir gazete tatlı tarifleri kitapçığı vermişti, tariflerden biri de bu elmalı strudel'di, elmalı tatlılara bayılırım tabi ama tarif nedense yapılacak gibi değildi, sanırım tarifi alıp bir yerden direk tercüme etmişler, belki bizde olmayan malzemeler vardı yani kısacası yapmamız mümkün değildi, ama ben bu tatlıyı kafama takmıştım, o zaman işte etraftaki tüm pastanelere sormuştum elmalı strudel var mı diye, tabi garip garip yüzüme bakıp yok diyorlardı..:))) seneler sonra başka bir tarif bulup yaptım ama nedense çok hoşuma gitmemişti, ama bu sizin tarifinizi deneyeceğim mutlaka, nefis görünüyor, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D:D:D anıya bayıldım, benim de başka tarifler için benzer anılarım var :)))Bu arada tatlının orijinal ismini de öğrenmiş oldum, çok teşekkürler

      Sil