25 Temmuz 2018 Çarşamba

Büyüdüğün zaman anlayacaksın - Virginie Grimaldi kitap yorumu

Uzun sayılabilecek bir aradan sonra herkese merhaba! Temmuz ayında Antalya'da ölümcül sıcakların olması ve bu ay ilk yazımı ay sonuna doğru yazmam tesadüf değil sanırım. Oysa ne çok yer gezdim, birkaç tane de kitap bitirdim. Anlatacak çok şey var. Temmuz ayı başında Tez İzleme Komitesi'ne girdim, tez çalışmanla ilgili sunum hazırlıyorsun ve 3 hoca 6 ay boyunca yaptıklarını değerlendiriyor. Hocalardan birinin çok sıkıştırdığını söyleyeyim, aslında ben O'nu severim, O'da beni sever ama hocalığını da yaptı nihayetinde. Ben biraz üzüldüm daha çok da dirildim, bir dahaki komiteye daha iyi hazırlanmalıyım diye. 1 yıl sonra doktoramı bitirmeyi planlıyorum, haftasonları haricinde çalışmaya devam, tatil yok. 


Bu kitabı Yaz Yağmurları bloğunun tavsiyesiyle aldım. Yazın okunması kolay olan hafif bir kitap olarak nitelendirmişti. Ben de dinlenmemi sağlayacak hafif kitaplara ihtiyaç duyuyorum bu ara. Sizi sımsıcak sarıyor, başlar başlamaz akıcılığına kapılıyorsunuz. Babasının ölümü, anneannesinin hastalığı ile dünyası başına yıkılmış bir kadının sevgilisinden destek görmemesi sonucu O'ndan da ayrılıp bir huzurevinde işe başlaması ile ilgili kitap. Sekiz aylık bir süre için işe alınıyor ve buranın psikoloğu oluyor. Çalışma süresince yaşlıların hayat derslerinden çok şey öğreniyor ve orada çok seviliyor, eğleniyor. Yaşadığı travmatik olaylardan yavaş yavaş kurtuluyor. Arada espirili cümleler var, bazıları bana saçma geldi ama bunlara takılmadım.

Kitabın sonunda yazarın küçük bir süprizi var, nasıl olur da bundan daha önce bahsetmez diyorsunuz :)) Beş yıl önce kitabın kahramanıyla benzer olaylar yaşadığım için okurken ara ara duygulandım, kitap bitince de birikim olmuş çok ağladım. 


Yukarıdaki resmi bu sabah erken burada bayağı bir yağmur yağdı, biraz da o yüzden koydum. Kitabı tavsiye ediyorum, tatildeyseniz plajda filan da rahatlıkla okuyabilirsiniz. Yaz Yağmurları'nın kitapla ilgili yorumuna da link vereceğim. Okumak isterseniz buraya tık lütfen :)

9 yorum:

  1. Paylaşım adına teşekkürler. Alttaki fotoğrafta çok güzel görünüyor. Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Aklımda bulunsun. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Akıcı kitapları çok seviyorum. Okunacak kitaplar listesine ekliyorum hemen.

    YanıtlaSil
  4. Yaz gelince hepimiz bira telaşelerden, biraz gezme hallerinden, biraz da rehavetten uzaklaşıyoruz buralardan galiba. Ama olsun yine dönüyoruz ya ;)

    Doktoranda başarılar diliyorum, gönlüne göre olur bu sene inşallah ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet havaların ısınması ve işlerin yavaşlaması ile rehavete kapılıyoruz, dönünce de üstüste yazılar geliyor :))

      Teşekkür ederim, inşallah ocak ayına işlerin çoğunu bitirmiş olurum, sonraki döneme de yazmak kalır. Hayırlısı...

      Sil
  5. Kitabın yorumunu yazdığını görünce 'Aa bu kitabı çok sevmiştim!' diyerek yazını okurken kendi adımı görmemle çok sevindim, beğendiğini görünce daha da çok sevindim:)) Doktoranda başarılar,her şey gönlünce olsun:) Mutlu kal..

    YanıtlaSil