19 Kasım 2017 Pazar

Hiç bu kadar güzel bir yer görmemiştim: Prag 2

İlk bölümde hostelimizi ararken yanlışlıkla Erotik otellerin sokağına girdiğimizden bahsetmemiştim değil mi? Yol sorduğumuz bir adamın sonrasında bu otellerden birine girdiğini... Ve arkamızdan eliyle işaret edip "sonraki sokakmış" diye bağırdığını...

Neyse... Çantalarımızı hostele bırakıp kendimizi Prag sokaklarına bıraktık. Ben tren istasyonundan 24 saatlik toplu taşıma bileti almıştım, annem yetmiş yaşın üzerinde olduğu için bilet almasına gerek yokmuş, gerekirse pasaportunu görevliye göstermesi yeterliymiş. Hemen yakındaki metro istasyonuna gidip 2 durak sonra indik. İndiğimiz durak çevresinde hastane ve binalardan başka hiçbirşey yoktu. Ben buranın Prag Kalesi'ne yakın olduğunu sanıyordum. Önce caddenin yanlış tarafından başlayıp sonra karşıya geçtik. Tek katlı, dubleks evlerin bulunduğu ara sokaklarda dolaşırken bir kadına yolu sorduk. Şansımıza O da aynı yere gidiyormuş! :) "Benimle gelin" dedi. İlk defa vakit kaybetmeden bir yere gidebildik ama yürüyüş mesafesi de olsa yol uzundu. Kaleye ulaştığımızda saat 15-15.30 civarıydı. Burada kale surları var ama asıl kalenin içinde çook büyük boyutta bir katedral var. Ve çevresinde de diğer tarihi binalar... Yani Prag'da görmeniz gereken başlıca yerde herşey aynı tarihi alan içerisinde. Girişte bayağı uzun bir kuyruk vardı ama hızlı ilerliyordu. Kendimizi kalenin içinde bulunca hemen fotoğraf çekmeye ve insan sürüsüne kapılıp yürümeye başladık. Katedral tüm heybetiyle önümüzde beliriverdi.

Katedralin tavanı inanılmaz yüksek, içerden yukarıya bakarken başınız dönüyor. Fotoğrafladım ama  net çıkmamış, paylaşamıyorum. Mutlaka gidilip görülmeli. Katedralin içine girebiliyorsunuz ama arka tarafa gitmek isterseniz bilet almanız gerekiyor, geç bir saatte gezmeye başladığımız ve o yüzden acele ettiğimiz için biz almadık. Burayı gezen arkadaşım, ön tarafından çok da farklı olmadığını söyledi, böylece ertesi gün tekrar buraya gelmedik.

Daha sonra tarihi mekanların arasından geçerek yokuş aşağıya inmeye başladık. Yan tarafımızda enfes bir şehir manzarası belirdi.

Hiç kimseye nereye gidiyoruz, nereden gidiyoruz diye sormadık. İnsanların çoğu aynı yöne doğru gidiyordu, bizi de yol aldı, götürdü. İyiki de bu yolu takip etmişiz.

Bu manzara kısmına ulaşmadan önce bilet alıp tarihi binaların içini gezebilirsiniz, galerilerde mola verebilirsiniz, hediyelik eşya dükkanlarını gezebilirsiniz ve manzaraya karşı ufak tefek kafelerde sıcak şarabınızı yudumlayabilirsiniz...

Kaleden çıktık hala insanların çoğu hızlı adımlarla aynı yöne doğru gidiyor. Biz de nereye gittiğimizi biliyormuşuz gibi takip ettik. Bu arada bir köprüden geçtik.

Prag'da Tuna Nehri üzerinde birçok köprü var. Bizim geçtiğimiz köprü üzerinden bu köprü görünüyordu. Giderken metroyla Tuna Nehri'nin altından geçerek durağa ulaştığımızı tahmin ettik. Çünkü metro çoook derindeydi.

Köprünün bitiminde bu meydana ulaştık. Bir Japon turist kafilesi bu arabalardan 8-9 tane kiralamış yola çıkmaya hazır bekliyordu.

İnsanlar hala akın akın aynı yöne yürüyordu, biz de peşlerinden devam ettik ve çok geniş başka bir meydana ulaştık. Buradaki kalabalığı size anlatmam çok zor. Turist kafileleri ordu gibi gruplar şeklinde ve yanyana ayakta bir şeyler yiyip içiyordu. Alacakaranlık olmuştu ve herkes kendinden geçmişcesine sohbet ediyordu. Meydanda bir uğultu ve bazı yerlerde kahkahalar, heryer çok canlıydı...

Ben bu meydana bayıldım ve orayı gördükten sonra yolumuz Astronomik saate çıkınca Prag'ı tekrar görmeye geleceğimi biliyordum artık. O meydana arkadaşlarımla gelip kalabalığa karışmalıydım. Buranın videosunu da çekip YouTube'da sayfama ekledim buyurun...

Buradan sonra hostelimize yürüyerek döndük, meydana oldukça yakınmış :) İkinci günümüzü de diğer bir yazımda anlatayım, bu yazı yeterince uzun oldu. Sevgiler :)