16 Nisan 2017 Pazar

Oy kullanma ve sonrası

Bugün annemle seçim için sandık başına giderken eski dostumuzun açtığı fırının önünden geçtik. Klasik "hayırlısı olsun" selamından sonra yürümeye devam edip oyumuzu kullandıktan sonra da sandık görevlileriyle aynı biçimde vedalaştık. Sanırım şimdiye kadar benim oy verdiğim hiçbir parti kazanmadı. O yüzden siyasi konuları yorum yapmadan, yüzeysel olarak geçiyorum...

Dönüşte dostumuzun fırınında oturduk. Antalya bu mevsimde narenciye çiçeklerinin kokularıyla ünlüdür. Cadde ve sokaklar (her ne kadar fazla gölgesi olmasa da) turunç ağaçları ile bezelidir ve çiçeklerinin nefis parfümü yol boyu  size eşlik eder. Masamızın yanında da genç bir narenciye ağacı vardı ve çiçeğinin kokusu etrafa yayılıyordu. Ağacın her tarafı çiçek bezeliydi ama en çiçekli dalı da buydu:


Bu portakal çiçeği dalı bir arkadaşımın bir dergide yayınlanan şiirini anımsattı bana. Çünkü şiirde portakal çiçeği geçer ve ben bu şiiri çok beğenirim. Burada sizinle de paylaşacağım:

Sev

Acemiliği yok sevdanın
eğreti durmaz, korkma!

Usta bir terzi teyelleyecek
tam üstüne göre, hissedeceksin.

Bin yıl sonra da hatırlanan
yeni bir şarkı olacaksın, korkma!

Fırtınalar kopan gecede
sütliman olacaksın.

Portakal çiçekleri açacak kalbinde 
kokusu gözlerinde.

Sev yeter, korkma!

M. Şevket Atalay

Şimdi ofisime geldim ve bu yazıyı size limonlu, ferahlatıcı bir içecek içerek yazıyorum... Bu bir kokteyl. Bunun da tarifini vermeliyim, öyle iyi geldi ki! Bahar ve yaz günlerinde soğuk soğuk çok iyi gider!

Cin Limon Kokteyl

Malzemeler:

1 shot bardağı cin
Sprite
Yarım limonun suyu

Yapılışı:

Kokteyl bardağınızda 1 shot bardağı cini ve yarım limonun suyunu karıştırın. Üzerini Sprite ile doldurun. İşte ferahlatıcı içeceğiniz hazır! Afiyet olsun :)

Mutlu mutlu pazarlar!

2 yorum:

  1. Bende konuşmuyorum Hepsi yüzeysel oluyor Dün akşam Sosyal medyada gezinirken iki kişi akrabalarımdan kavgaya tutuşmuş gördüm ve üzüldüm. Yani Medeniyetten söz ediyoruz ama maalesef kimseye uğramıyor bu medeniyet seviyesi neyse uzatmadan bayıldım hem şiire hemde koktey yapımına :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :D Tarifi denerseniz şimdiden afiyet olsun ;)

      Sil