21 Nisan 2017 Cuma

Dün akşam Mask Ethnic Fun'da başıma gelenler :)

Nerede bir şiir gecesi var ben oradayım bugünlerde. Daha yeni Karaf'takinden bahsetmiştim, bir de her dolunayda katıldığımız başka bir tane var. Dün de Mask'ta şiir dinletisi olduğunu duyduk ve edebiyat sevgimizden dolayı yine bizi kendine çekti.



Karaf'ta karşılaştığım arkadaşımla gitmeye karar verdik, Ruhiye. O'nun başka bir arkadaşı daha duymuş, O'da geldi. Ben bir kırmızı şarap ısmarladım ama Karaf'ta içtiğimden, hatta en ucuz Sava şarabından sonra bile, bu bir sirkeydi. 

Uzun süre şiir başlamadı, gitar ve Türkçe pop'la geceyi geçiştiriyorlar. Sonra Dolunay şiir dinletisinden diksiyon hocası yaşlı bir bayan geldi, yaşlı ama benden bakımlı! Yanlız sesi çok mıy mıy çıkıyor, kadının okuduğu hiçbir şiiri anlamıyordum ben zaten, kendi kendine dinletiyor sanki. Kadın acayip heyecanlı, şiirlerden önce konuştuğu bir iki şey diline dolandı. Sonra bir şiir okudu ve hemen "müziğe geçelim" dedi. Mekan sahibi "çok güzeldi, şiirle devam edelim" diyerek kadını ısındırmaya çalışıyor.


Bu arada arkadaşımın arkadaşı müzisyenmiş, ses sisteminden anladığını ortaya koymak için sahneye "ses çok boğuk" diye bağırdı. Sesi tizleştirdiler, bu sefer mikrofon çın çın ötmeye başladı. Kadının sesi hala duyulmuyor ama mikrofondan tiz bir ses ortalığı çınlatıyor :D Bu sefer mikrofon hoparlöre bakıyor diye hoparlörün yönünü değiştirtmeye kalktı. Mekanın sahibi kadın artık çileden çıktı, "ben burada eşek başı mıyım?" demek istedi herhalde, çantasını alıp ağlamaklı bir yüzle hızlıca mekanı terk etti. Gece tam bir fiyaskoydu, ses düzelmedi, bir-iki şiiri dinlemeye çalıştık, yine müziğe geçildi... Üstelik ben bu sabah erkenden ders verecektim, ayrılmam gerekiyordu ki iyiki de öyleymiş... Sirke şarabımın ücretini ödeyip ayrıldım.


Çok kötü bir deneyimdi, bir de mekan sahibi kadınla sohbetimiz var. Program başlamadan önce "niye gelmiyorsunuz?" diye sitem ediyor. Dedim "en son Kitap Mezat'ına geldim, ondan sonraki ikinci akşam çıkışım bu". İnanmayan bir tavırla bakıyor... Ben seni ikna etmek zorunda mıyım? Önce içirdiğin şarabın tadına bir bak... 

Kitap Mezat'ı gecesini anlatmadım burada sanırım, bir dahaki yazım o olsun. Açık arttırmayla kitap satılıyor kısaca, genellikle okunmuş kitaplar. Açık arttırma 1 lira gibi çok düşük bir fiyattan başlıyor.

Hayırlı, mutlu, coşkulu, inançlı bir cuma diliyorum. 

2 yorum:

  1. İnsanların önceliklerine kimse karışamaz diye düşünürüm ben Yani hangi mekan hangi işletme yada neresi olursa olsun Hakim gibi neden gelmedin diyemez dememeli Ne yacaksın o zaman müşteriyi veya dostlarını mekanına çekmek için hem kalite hemde mutlu edeceksin ki ürünlerinle tekrardan gelsinler Siz yine iyi sabır etmişsiniz Ben olsam kesin laf sokardım :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın bir daha gidersem şarabın tadını çıtlatmam lazım :))) ama artık hiç gidesim yok ;)

      Sil