25 Mayıs 2016 Çarşamba

Sıradışı kahvaltım :) - Hat ve Tezhip Sergisi

Bazen tuhaf isteklerim olabiliyor. Kahvaltıda pasta yemeği istemek gibi. Ben bunlara hiç ket vurmam, canım mı istiyor, gider bir güzel yerim. Geçenlerde bunu istedi ve yakınımızdaki bir alışveriş merkezine açılış saatinde gidip Özsüt'te pasta ve çayla kahvaltı yaptım. Sabah sabah yiyecek içecek katında kimseler yok :) Kart cihazları da arıza yapınca ücret almadılar. Buradan kendilerine teşekkür ediyorum, çok lezzetli olduğunu da belirteyim. Birden enerji doldum o sabah :)



Bazen içgüdülere güvenmek gerekir. Antalya Müzesi'nde kahve içip sergisini gezmeyi çok severim. Bir gün biraz boş vaktim vardı ve içimde o zamanı müzede geçirmek gibi güçlü bir dürtü var. Gittiğimde çok özel bir serginin son günü olduğunu gördüm, hat, tezhip ve minyatür sergisi. Dikkat çekici olan bir eseri birden çok sanatçı çalışmış olmasıydı. Örneğin hat kısmını birisi, çevresindeki tezhip veya minyatürü başka birisi yapmıştı. Hat sanatının çok ustalık gerektirdiğini anladım sergiyi gezerken, örneğin el titremesi hiç olmamalı. Çok izlemek istedim bir hat ustasını...  



Yukarıdaki eserde "Ya Şafi" yazıyor, yani "şifa veren". Bu, bilindiği gibi Allah'ın 99 isminden birisi. Hat kısmını Sakal soyadlı Tezhip kısmını ise Eken soyadlı bir sanatçı yapmış. Çektiğim fotoğrafın orjinalinde sanatçıların soyadları okunduğundan bu bilgileri verebiliyorum ancak. Bir de Hilye adlı bir eser vardı ki, peygamberimizi yazıyla anlatan bir eserdi. Resminin yapılması uygun değildir ya peygamberimizin, O'nu yazıya dökmüşler. Gerçekten çok ilgi çekiciydi ve ayrı bir panoda, bir yazıyla bu eserin anlatımı vardı. Bu temada bir sergi haberi alırsanız gidip görün kaçırmayın, Hilye'ye de rastlarsınız diye düşünüyorum.

Sevgiler  ❤️❤️❤️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder