6 Aralık 2015 Pazar

5 Aralık Dünya Kadın Hakları Günü

Üniversitede olsun, şimdi meslek odamızda olsun, biraz sosyal yanımın kuvvetli olduğunu görenler, beni hep kadın haklarını koruyan komisyonlara, oluşumlara davet etmiştir. Ben mesleki faaliyetlerde daha çok söz sahibi olmak isterken kendimi ayrımcılığın tartışıldığı kadın komisyonlarında buldum. Aslında ironik bir yanı var, gerçekten çoğunluğunu erkeklerin oluşturduğu harita mühendisliği mesleğinde iş hayatında beni dışarıda bırakmaya meyilli zihniyeti eleştirmem için bu meslek dalının odası, beni kadın komisyonunda görevlendirdi  :)

Bende de genel anlamda hakların tanınmıyorsa o ortamdan uzaklaş zihniyeti var. Yani ben birşeyleri elde edebilmek için kendimi yırtmak, yıpratmak yerine medeni bir ortamda potansiyelimi kullanmayı seviyorum. Bu kadın komisyonlarıyla da fazla işim olmadı. Uzun süre içlerinde kalmadım, çünkü fırsat verilirse, bu kadınların da erkekler gibi dayatmacı olduğunu gördüm. Sorun şu ki güç kimin eline verilirse, kadın veya erkek farketmez, ezmeye çalışıyor. Yani ya bu oyunun kurallarını bilerek oynayacaksın, ya da kendi yoluna gideceksin.



Bir kadın olarak, haklarımın ihlal edildiği hemen her durumu yaşadım. Meslekte ayrımcılık yaşadım, herkese hakkı verilmesi gereken yerde başkaları hakkıma el uzattı ve kaptı. Büromun ve evimin yakınlarında tacize uğradım, hem de yıllardır tanıdığım biri tarafından! İşyerinde işveren tarafından tacize uğradım. Tacize uğramadığım iki yer var, üniversite ve evimin içi. 

Allah babamın vefatından sonra beni neredeyse O'nun kadar iyi kalpli ve saygılı bir adamla karşılaştırdı. Bana hep destek, tam destek olan sevgilimin yanında çok huzurlu ve rahatım.   

Şunun bilinmesi gerekir, kadına şiddet sadece tekmelenmesi veya tokat atılması değil. Sözlü veya hareketlerle, tavırlarla yapılan şiddet veya mobbing de çok strese sokuyor ve bunlar da şiddet kapsamına giriyor.

Sevgi, şefkat ve özverinin simgesi olarak görülüyor kadınlar, yüceltiliyor bu şekilde erkekler tarafından bu günde, bu doğru ama aynı zamanda bu özelliklerinden dolayı da bazı erkekler eziyor kadınları.

Kadınlar dayak yediği veya sözlü tacize uğratan kocalarını sevgiyle affedebiliyor ama bu erkeği daha da azdırıyor. Şunu söyleyebilirim ki tacize bir yakınınız tarafından uğruyorsanız, bu durumun bir gün değişeceğini hayal etmeyin. Sizi gerçekten seven birisi size zarar verecek birşey yapmaz, kıyamaz.

Bir gün gecikmeli bir yazı oldu ama... ;) İyi pazarlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder