21 Ağustos 2015 Cuma

Timsah Derisi Desenli Bluzum

National Geographic Channel'da bir zamanlar koruma altına alınan timsahlarla ilgili belgeselleri izleyemeyen, timsah resimlerine bile bakamayan, içi gıcıklanan bana, timsah derisi desenli kumaş sattılar! Aslında ben kumaşçıya leopar desenli bir parça kumaş alıp, bluz dikmek veya diktirmek üzere gitmiştim. Leopar desenli olacak ama leopar renklerinde olmayacaktı, farklı renklerde leopar deseni arıyordum. Satıcı siyah-beyaz renkte gösterdi istemedim. O zaman bunu alacaksınız diye bu kumaşı çıkardı...

Kumaşı görünce hipnotize oldum sanki, tasarımı çok hoşuma gitti. Başka birşeye bakmadan satın aldım. Bu arada yeri şifon yani oldukça ince bir kumaş ve serin tutuyor. Kendim dikmedim, hemen bunu giymeliyim diyerek terziye koştum, atlet kollu uzun bir tunik şeklinde diktirdim. Tatile çıkmak üzereydim, gitmeden son gün akşam da terziden bluzu aldım.

Sabah yola çıkarken de giydim. Baktım bluzum hakkında kimse yorum yapmıyor dayanamayıp sordum ablama "leopar desenli bluzum nasıl?" diye. Bu leopar deseni değil, timsah veya yılan deyince uyandım! :) Buna bir moralim bozuldu, çünkü timsah ve yılan en sevmediğim hayvanlar, hatta çok korkarım...

Bunlar geçen yaz oldu işte. Soğuyup çok giymediğim bluzu bu yaz tepe tepe kullanıyorum. Hatta az önce büromda oturmuş çay keyfi yaparken National Geographic'in dergisinde karşıma çıkan "Timsahın Dönüşü - Bir zamanlar değerli derisi için yoğun saldırı altındaydı. Şimdiyse koruma altında" adlı makaleyi resimlerini inceleye inceleye okudum :) O da yetmedi Vikipedia'dan timsahlarla ilgili bilgiler edindim, görsellere baktım bol bol. Tamam kabus gibi bir hayvan ama nesli tükensin istemem, hakkında bilgi edinince biraz sevmeye bile başlıyorsunuz. Yine de aman yani, Allah karşılaştırmasın.


3 yorum: