1 Eylül 2020 Salı

Kafa'da Kalmasın - Can Yılmaz kitap yorumu

Yeni bitirdim bu kitabı, taze taze yorumlayayım :) Can Yılmaz'ı Instagram'dan takip ediyorum. O ve Zafer Algöz bir ara İnkilap Yayınevi'nden çıkan kitaplarını imzalayıp adrese göndereceklerini duyurdular. Annemle ikisinin Burada Olan Burada Kalır adlı gösterilerini Youtube'dan devamlı takip ediyoruz. Zafer Algöz'ün ilk kitabı bizde yoktu ve Can Yılmaz'ın kalemiyle de tanışmak istiyordum. Böylece annemin adına imzalı birer kitaplarını sipariş verdik. İkimiz de okuduk kitapları, Zafer Algöz'ün kitabını ben daha önce okumuş, blogumda yorumlamıştım...

Can Yılmaz'ı gösterilerinden biraz olsun tanıdım ve bana huzur veren bir yapısı var. Konuşması ve hareketleri stressiz ve benim gibi biraz ağır, bu hali beni rahatlatıyor. Kitabı, kendisi hakkında fikir sahibi olduktan sonra okumak daha zevkli oldu, sanki programda olduğu gibi O anlatıyor, ben dinliyorum... Kitabın adından anladığım kadarıyla Kafa Dergisi'nde yayınlanmış hikayeleri kitap haline getirmiş. Çoğu hikaye tarzında, sonlara doğru kendi hayatından deneyimlediği ve insanları kendilerini sorgulamaya yönelten anlatı şeklinde yazıları var.


Okumaya ilk başladığımda biraz tutukluk yaşasam da sonradan kitabı elimden bırakamadım. Yazarın edebi dili kuvvetli, hikayelerinin kahramanları genellikle gariban diye tabir ettiğimiz insanlar, başlarına genellikle "kaderin oyunu" diyebileceğimiz olaylar geliyor. Günlük hayatta, mahallemizde her gün gördüğümüz (örneğin mahallemizdeki esnaf) ama özel hayatlarını bilmemize imkan olmayan insanlar var ya, onlardan biri gibi kahramanların başına gelenleri merakla okudum. Bir hikayesinde de büyülü gerçeklik yöntemini kullanmış yazar. Bence alın okuyun, birçok kitabı var, incelerseniz kendinize uygun bir tane seçebilirsiniz :)

8 yorum:

  1. twitterdan tanıyorum ben de muhalif yanıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Twitter hesabım olmadığı için bilemiyorum :)

      Sil
  2. merak ettim bu kitabı not aldım :)

    YanıtlaSil
  3. Can Yılmaz daha önce hiç dikkatimi çekmemiş. Bir bakayım bakalım.Zafer Algöz'ün yazarlığını oyunculuğu kadar beğenmedim.Hatta kitabı bitiremedim bile. Normalde kitap yarım bırakmam,beğenmesem bile kendimi zorlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok beğendim Zafer Algöz'ün kitaplarını, Can Yılmaz'ın kitaplarına göz atın o zaman almadan önce 😉😊

      Sil
  4. paylaşım için thanks :)

    YanıtlaSil