5 Mayıs 2020 Salı

Mutlu Prens - Oscar Wilde kitap yorumu

Merhaba, bugün sabah erken annemle bankaya gittik. O kadar güzel bir hava var ki! Sabaha karşı yağmur yağmış ve sonrasında hava tertemiz, pırıl pırıl güneş açmış bize gülümsüyordu adeta. Güneşin altı oldukça sıcak. Bankadan sonra Carrefour'a uğrayıp ihtiyaçlarımıza göz gezdirirken bu kitap gözüme ilişti. Bende Oscar Wilde'ın bir öyküler kitabı daha var ve Mutlu Prens öyküsü onda da varmış, okuyunca hatırladım ama diğer öyküler farklıydı. Bu arada evde kapı pencere açık, hafif serin bir hava, tam iç açıcı kitap okuma havası var.


Kitapta beş hikaye var: 
- Mutlu Prens
- Bülbül ile Gül
- Bencil Dev
- Vefalı Dost
- Olağanüstü Roket

Öykülerin hepsi birbirinden güzel ve ibret verici. Çocuklar için büyük puntoyla yazılmış. Bazı alıntıları aktarmak istiyorum:

"Aşk ne kadar saçma birşey. Mantığın yarısı kadar bile işe yarar değil çünkü hiçbir şeyi kanıtlamıyor. Hep gerçekleşmeyen şeylerden bahsediyor ve insanların gerçek olmayan şeylere inanmalarını sağlıyor. Aslında oldukça işe yaramaz, günümüzdeyse işe yarar olmak en önemli şey."

"Aşk da kendi çapında hoş bir duygudur ama dostluk daha değerlidir. Aslında dünyada vefalı bir dostluktan daha asil ve daha ender rastlanan bir şey olduğunu sanmıyorum." 

"Aslında ben her zaman ağır işlerin, yapacak başka bir şeyi olmayan kişilerin sığınağı olduğu kanısındayım."

6 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Teşekkürler, aldıktan sonra hemen okudum, bitirdikten sonra yorumu yazdım. Kısa bir kitap :)

      Sil
  2. Bu kitabın çok farklı baskıları var. Ben İş Bankası'nın Hasan Ali Yücel klasikleri arasında basılan baskısını almıştım. Orada yazarın bütün öykülerinin olduğu yazıyordu. Bu yüzden diğer öykü kitaplarını almayı düşünmedim. Umarım kaçırdığım yoktur. Oscar Wilde'ı çok severim çünkü :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışsın, öykülerini ben de çok severek okuyorum...

      Sil
  3. çocukken okudum ve çok sevmiştim :) yorumuna sağlık

    YanıtlaSil