23 Ocak 2019 Çarşamba

Arka Pencere Filmi (Alfred Hitchcock)

Dün akşam bu filmi patlamış mısır eşliğinde seyrettim, nereden aklına geldi bu film derseniz, dün sabah çalışmaya başlamadan önce Bilim ve Teknik Dergisi'nin 2016 yılına ait basımlarının pdf hallerini indirmiştim. O yılın sayılarının birine göz atarken Logaritma ile ilgili bir yazı dikkatimi çekti, yazan da ünlü bir matematik hocası. Logaritmik oran görüntülerini tezimde kullandığım için yazıyı okudum. Sonunda bu filme bir atıf yapmıştı, konuyla alakalı değil sadece Alfred Hitchcock'un bu filmle ilgili sözlediği bir sözü matematik için kullanmıştı hocamız.


Daha önce Yörünge Mekaniği dersimin hocasının tavsiye ettiği Yıldızlararası, Yörünge ve Agora filmlerini izleyip çok hoşlandığım için hemen akşamına açtım filmi, gerçekten de beni hayal kırıklığına uğratmadı. Oyunculardan Grace Kelly zerafetiyle göz doldurdu. Bazı kıyafetlerine hayran kalıp böyle bir bluz diktireyim kendime diye içimden geçtiği oldu :)

Yönetmenliğini Alfred Hitchcock yaptığı için korkmayı bayağı bekledim ama korku ve gerilimden çok güzel bir aile filmi, polisiye denilebilir belki. Konusundan kısaca bahsedeyim: Yaban hayatı fotoğrafçısı bir adam bir iş kazası sonucu bacağını kırar ve birkaç hafta evden dışarı çıkamaz. Böylece zaman geçirmek için dürbünü ve fotoğraf makinesinin teleobjektifiyle komşularını gözetlemeye başlar. Bir de sevgilisi vardır ancak O'nu çok sosyetik bulduğu için evlenmeyi düşünmemektedir ta ki komşusunun birinin evinde sıradışı bir olay gerçekleşene kadar... 

Anlatıp tadını kaçırmak istemem, kendinize şöyle güzel yağlı, tuzlu bir kase mısır patlatın sonra rahat rahat kanepeye uzanıp izleyin. Merak etmeyin akşam uykunuzu kaçırmaz, diyalogların keyfine varmanızı öneririm, izlemeyi düşünenlere iyi seyirler. 

12 yorum:

  1. İlgi çekici gibi görünüyor, tavsiye için teşekkür ederim... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  2. Bulunduğu pencereden bir olaya şahit olmak ve izleyeni de oturan kişinin/kahraman karakterin yerine koymak Hitchcock'un yaptığı en iyi şeylerden biri!

    Sanki olacaklar bize oluyormuş gibi

    Yıldızlararası da gerçekten ilk anda beyin yakıcı bir film, ama gayet başarılı

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Hitchcock bunu iyi başarıyor gerçekten çünkü kendimi kadın kahramanın yerine koydum, kendimden birşeyler buldum O'nda.

      Sil
  3. Çok eskiden izlemiştim.Nostalji yapmak iyi olacak galiba :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben geç kalmışım izlemekte :) İyi seyirler :)

      Sil
  4. Sayfanızı arkadaşımın sitesinde gördüm bi uğrayayım dedim sayfanızdaki çoğu yazı çok hoşuma gitti takibe aldım sizi. inşallah sürekli yazmaya devam edersiniz <3 bana da beklerim ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Bloguma hoş geldiniz :)) Hemen uğrayacağım blogunuza

      Sil
  5. Bu film izlemistim. Unutmuşum hatırlamak iyi oldu❤

    YanıtlaSil
  6. Filmi çok merak ettim notumu da aldım çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Nedense görür görmez izlemeliyim dedim filmi... Bakacağım filme :)

    YanıtlaSil